Yhdessä onnistumme
Tekstiilihuoltopalvelut toimivat parhaiten silloin, kun asiakkaiden ei tarvitse huolehtia käytössä olevista tekstiileistä – työvaatteita on riittävästi ja käyttötarkoitukseen sopivia tekstiilejä on saatavilla
Sakupen tuottaman palvelun luonteen takia myös asiakkaalla on merkittävä vastuu onnistumisesta. Tekstiilihuollon palveluympyrä on moniosainen ja se koostuu muun muassa tekstiilien tilaus-, pakkaus-, toimitus- ja palautusketjusta.
”Yhteiskäyttöiset tekstiilit, kuten työvaatteet, siivoustekstiilit, potilas- ja liinavaatteet ovat Sakupen omistamia ja jatkuvassa asiakaskäytössä olevaa yhteistä raaka-ainettamme. Tämän takia on ensisijaisen tärkeää, että tekstiilejä käsitellään ja ne palautetaan oikeaoppisesti pesulaan”, muistuttaa asiakaspalvelupäällikkö Iiro Anttonen.
Alla muistilista keinoista, joiden avulla yhteinen onnistuminen palvelussa varmistuu:
- Tekstiilitilaukset mitoitetaan tarpeen mukaan, eivätkä asiakkaat varastoi ylimääräisiä tekstiilejä (koskee myös rullakoita). Esimerkiksi jos asiakkaan luona käydään kerran viikossa, niin hyllyssä voi olla enintään puolentoista tai kahden viikon tekstiilitarve.
- Tekstiilejä käsitellään oikein ja ne palautetaan käytön jälkeen takaisin pesulaan pestäväksi.
- Sakupe vastaa huonokuntoisten tekstiilien hävittämisestä vastuullisesti ja luontoa säästäen. Tekstiilejä ei tule laittaa energiajätteeseen, niiden palautus pesulaan varmistaa asianmukaisen käsittelyn.
- Työvaatteet käännetään oikeinpäin (ei nurinpäin), taskut tyhjennetään ja ne palautetaan sovitun aikataulun mukaisesti (käyntipäivien mukaan viikkokierron varmistamiseksi).
- Asiakkaan varastossa olevia tekstiilejä kierrätetään säännöllisesti, jotta myös pinkan alimmat tekstiilit pääsevät hyötykäyttöön. (FiFo)
Tekstiilihuollon palveluympyrä




