Riina Federleyn mielestä Sakupe on varma toimija
Asiakas-näkökulma
– miten toiminnan laajennus sujui Pirkanmaalla?
Sakupe on laajentanut toimintaansa Pirkanmaan hyvinvointialueella Tampereen ympäristökuntiin. Tekstiilihuoltopalveluita on tarjottu laajennetulla alueella 3.2.2025 alkaen. Vuoden 2025 aikana aloituksia tulee olemaan kaikkiaan kolme, ja näitä varten on laitettu liikkeelle noin120 000 työvaatetta ja noin115 000 potilas- ja liinavaatetta.
Voidaankin puhua hyvinkin suuresta ja merkittävästä, vaiheittain käynnistettävien aloitusten kokonaisuudesta.
Kysyimme kuulumisia maaliskuussa aloittaneen Valkeakosken terveyskeskussairaalan, terveysaseman sekä kotihoidon vaatehuollon yhdyshenkilöltä, palveluvastaava Riina Federleyltä. Halusimme tietää, millaisin odotuksin Sakupe on otettu vastaan ja miten palvelu on sujunut tähän mennessä.
Minkälaisin odotuksin lähditte tekemään yhteistyötä Sakupen kanssa?
– Aika suurin odotuksin lähdimme tähän laajennettuun ja uudistettuun yhteistyöhön. Uudet asiakkaat olivat jo aikaisemmin kyselleet malttamattomina, joko tämä uudistus vihdoin tulisi. Minulla oli jo aiempaa kokemusta yhteistyöstä Sakupen kanssa erinäisillä osastoilla. Sakupe on varma toimija ja kaikki oli sujunut aiemminkin erittäin hyvin.
Kuinka Sakupe mielestäsi onnistui siirtymävaiheessa, esimerkiksi käytännön järjestelyjen ja viestinnän osalta?
– Suurin työ oli saada muutos käytäntöön asiakkaan päässä. Esimiesten kautta tuli ohjeita ja infoa työntekijätasolle ja Sakupelta tuli todella kattava uusien asiakkaiden infopaketti, josta oli paljon hyötyä. Sakupen asiakkuusvastaava vastaili kysymyksiin sen minkä pystyi. Ja jos ei pystynyt, niin selvitti! Saimme hyvissä ajoin selkeät aikataulut ensimmäisten tilausten tekemiseen. Minä olen saanut myös ihan käytännön apua liinavaatevarastojen järjestelyyn!
Muutama kuukausi on nyt yhteiseloa takana. Oletko ollut tyytyväinen Sakupen toimintaan?
– Olen tyytyväinen, koska Sakupeen voi luottaa. Siihen ei oikeastaan ole mitään lisättävää.