Infopaketti – KuHa
Sakupen ottaa hoitaakseen Pirhan maakuntien tekstiilihuoltopalvelut 3.2.2025 maanantaista alkaen. Lindström & Comforta huolehtii omien tekstiilien pois viennistä yksiköistä ennen virallista aloitusta. Sakupe Oy aloittaa tekstiilien toimituksen yksiköihin viikolla 5 (27.1.2025 – 2.2.2025). Tässä vaiheessa yksiköihin tulisi olla asennettuna asiakkaan toimesta hyllypaikat tekstiileille, sillä työvaatteet toimitetaan jatkossa viikattuina. Hyllypaikkojen asentaminen on ensisijaisen tärkeää, sillä Sakupen rullakoita ei saa käyttää tekstiilien varastoimiseen. Asiakkaan vastuulla on myös hankkia pyykkipussitelineet likapyykin keräystä varten. Varmistattehan, että kuljettajilla on mahdollisuus päästä kohteeseen, sekä aiemman palveluntarjoajan tekstiilien palautuksesta omalta osaltanne.
Ensitilauksia tehtäessä on hyvä huomioida, etteivät tekstiilimäärät ole ylimitoitettuja kulutukseen nähden. Tarkoitus ei ole varastoida tekstiileitä niin, että ne riittävät useaksi viikoksi kerralla. Olemme varautuneet tekstiilipalvelun aloitukseen tilaamalla itsellemme uutta tekstiiliä, mutta meidän varastomme ovat myös rajalliset. Ensitilaukset tulisi olla tehtynä viimeistään viikolla 2 (6.1.2025 – 12.1.2025). Tulette saamaan Sakupelta teidän omien tarpeidenne pohjalta rakennetut yhteiskäyttöiset tilaajatunnukset jokaiseen yksikköön.
Huomioittehan myös, että tekstiilit on toimitettu aiemman palveluntarjoajan toimesta viikattuina (pl. työvaatteet). Sakupe toimittaa osan tekstiileistä viikkaamattomina verkkopusseissa. Tekstiilien mukana toimitetaan aina lähetysluettelo, josta löydätte myös asiakastietonne (asiakas- ja osastonumero). Tiedossa oleva asiakas- ja osastonumero nopeuttavat asiointia Sakupen asiakaspalvelun tai edustajan kanssa.
Tekstiilipalvelun haltuunoton jälkeen (3.2.2025) asiakaspalvelu siirtyy kokonaisuudessaan Sakupe Oy:n hoidettavaksi, joten myös Lindström & Comfortan tekstiileihin liittyvät yhteydenotot tulee kohdentaa Sakupen asiakaspalveluun. Lisätietoa Sakupen asiakaspalvelusta löydät tämän infopaketin loppupuolelta.
Järjestämme asiakkaillemme toiveiden mukaisesti koulutuksia mm. tilausjärjestelmän käyttämiseen. Olettehan näistä tarvittaessa yhteydessä asiakkuusvastaava Terhi Ruohomäkeen. Ohjevideon tilausjärjestelmän käyttämiseen löydätte tästä infopaketista.
Jos pesetätte omia tekstiilejä Sakupella, luettehan alla olevan ohjeistuksen huolella omien tekstiilien pesusta ja tuotteiden nimikoinnista, kiitos!
Asiakaspalvelun yhteystiedot
Sakupe Oy asiakaspalvelu
p. 09 231 219 81
asiakaspalvelu.jyvaskyla@sakupe.fi
Terhi Ruohomäki, asiakkuusvastaava
p. 044 471 7110
terhi.ruohomaki@sakupe.fi
Palvelukuvaus Sakupen tekstiilipalveluista
Sakupen palvelu perustuu pääosin yhteiskäyttöisten tekstiilien vuokraamiseen tarkoittaen sitä, että toimituskertamaksulla vuokraamme asiakkaalle tekstiileitä heidän tarpeisiinsa. Kun tekstiilit ovat käytön jälkeen pesun tarpeessa, ne tulee palauttaa takaisin pesulaan pestäväksi, jotta ne ovat myöhemmin taas uudelleen jonkun toisen asiakkaan tilattavissa ja käytettävissä. Kaikki tilattavat yhteiskäyttötekstiilit ovat Sakupen omistamia, joten on ensisijaisen tärkeää, että niitä kohdellaan asianmukaisesti ja ne palautetaan takaisin pesulaamme pestäväksi. Palautusvelvollisuus koskee luonnollisesti myös Sakupen omistamia rullakoita, pyykkipusseja ja henkareita, joita puhtaiden tekstiilien toimituksissa asiakkaille käytetään.
Asiakas ei saa varastoida ylimääräisiä tekstiilejä omiin tiloihin, vaan tekstiilejä tulee tilata tarpeeseen asiakkaan tekstiilikulutuksen mukaan. Oikeaoppinen likapyykin käsittely on myös ensisijaisen tärkeää, jotta kuljettajamme saa pikaiset pyykit matkaansa puhdasta tuodessaan, ja pesulan päässä pyykin lajittelu on sujuvaa (likapyykki on pakattu oikean väriseen pyykkipussiin).
Palvelukuvaus video
Tilausportaalin ohjevideo – yhteiskäyttöiset_tekstiilit
Tekstiilien tilaaminen
Sakupen asiakaspalvelu luo asiakkaillemme tunnukset Texportal tilausjärjestelmään, joilla asiakkaat pääsevät tilaamaan itselleen ennalta määrätyn valikoiman mukaisesti tarvittavan määrän tekstiileitä. Tilausten tekeminen on helppoa, ja yksien tunnuksien alta voi vaivattomasti tilata tekstiilejä usean osaston käyttöön. Texportal tilausjärjestelmästä tilattavat tuotteet ovat yhteiskäyttöisiä.
Asiakkaalle merkattuja vilutakkeja tai äitiyshousuja ei tarvitse tilata erikseen. Tuotteet merkataan meidän toimestamme ja merkkauksesta johtuen ne palautuvat takaisin asiakkaalle aina automaattisesti pesun jälkeen. Kyseiset tuotteet hallinnoidaan ja tilataan Pirhan vaatehuollon kautta.
Tilaajatunnukset toimitetaan teille ennakkoon ennen virallista aloitusta. Huomioittehan, että tunnukset ovat yhteiskäyttöisiä, eli tilaajatunnuksia voi hallinnoida useampi henkilö.
Tekstiilien palautus pesulaan
Tekstiilit tulee aina palauttaa pesulaan oikean värisessä pyykkipussissa, eli esimerkiksi työvaatteet tulee pakata niille osoitettuun pyykkipussiin, eikä niiden sekaan tule pakata esimerkiksi siivoustekstiiliä. Pyykkipussin muovilukko riittää pussin sulkemiseen, joten suljettehan pyykkipussit huolellisesti ilman solmujen tekemistä.
Likapyykkiä pesulaan lähetettäessä on huomioitava, ettei pyykin joukkoon saa jättää instrumentteja, kertakäyttötuotteita, jätteitä eikä henkareita. Henkarit palautetaan henkaritelineissä, joita saa tilattua Sakupelta. Työvaatteiden taskut tulee tyhjentää, nimikyltit poistaa, ja työvaatteet palautetaan pesulaan oikein päin käännettyinä (ei nurinpäin).
Sakupen läpinäkyvässä vaatepalautuspussissa voitte lähettää teille merkatut tekstiilit (vilutakki ja äitiyshousut) palautusta tai korjausta varten Sakupen merkkaamoon. Vaatteiden mukaan pyydämme lähettämään tarkat ohjeet muutostarpeesta ja yhteystietonne (asiakas ja osastonumero). Palautuspussin voitte jättää likapyykin keräyspisteisiin, jolloin se lähtee kuljetuksemme mukaan. Yhteiskäyttöisiä tekstiilejä varten palautuspussia ei tarvitse käyttää.
Sleep Angel -tyynyjä ei saa palauttaa pesulaan pestäväksi, vaan ne tulee desinfioida asiakkaan tiloissa tyynyn mukana tulleen ohjeen mukaisesti.
Palautathan työvaatteet oikein -video
Eristyspyykki (tartuntavaarapyykki?)
Osa tekstiileistä tulee pakata Sakupelle palautettavaksi ns. eristyspyykkinä, joita ovat esimerkiksi:
- päätäi, vaatetäi, syyhy ja lude
- candida auris –kantajan pyykki
sekä märkä ja eritteinen:
- virusripuli; norovirus, rotavirus
- clostridium difficile
- hilseilevä MRSA
- tuberkuloosi
Eristyspyykki käsitellään pesulassa aina omana prosessinaan, eikä eristyspyykkipussiin tule laittaa ikinä mitään muuta pyykkiä! Eristyspyykki pakataan vedessä aukeavaan keltaiseen muovipussiin ja sen jälkeen kankaiseen pyykkipussiin, joka on väriltään keltainen. Asiakkaat voivat tilata näitä pusseja itselleen Sakupelta pyykkitilauksen yhteydessä. Jos pakattava eristyspyykki on märkää, niin se kiedotaan kuivan
tekstiilin sisään ennen pussiin laittamista.
Eristyspyykki käsitellään pesulassa aina omana prosessinaan. Pyykkiä käsiteltäessä noudatetaan yksikön/toimipisteen voimassa olevia hygieniaohjeita.
Eritteinen pyykki ei ole eristyspyykkiä, eli se palautetaan normaalin pyykin mukana pesulaan. Eritepyykistä
irtonainen erite tulee aina poistaa tekstiilistä. Jos eritepyykki on märkää, se kiedotaan kuivan pyykin sisään.
Löytötavarat
Säilytämme löytötavaroita muutaman viikon ajan. Arvokkaammat löytötavarat (yli 20€), avaimet, korut jne. toimitamme Jyväskylän poliisilaitokselle. Jos sinulta on kadonnut jotain tekstiilien mukana pesulaan, olethan yhteydessä Sakupen asiakaspalveluun. Huom. pankkikortit ja muistikortit tuhoamme tietoturvasyistä.
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelumme auttaa mielellään teitä askarruttavissa asioissa arkisin klo 8 – 15. Otamme myös mielellämme palautetta vastaan toiminnastamme ja palautekanavan löydät meidän kotisivuiltamme, tai vaihtoehtoisesti voit myös lähettää palautetta suoraan meille sähköpostilla. Asiakaspalvelun yhteystiedot ja
roolijaot alla.
Asiakkuusvastaava Terhi Ruohomäki auttaa teitä seuraavissa asioissa:
– asiakkaan sopimustekniset asiat
– asiakkaan tuotevalikoima
– palvelun hinnoittelu
– tekstiilihuoltopalveluiden järjestäminen ja opastus asiakkaan tiloissa
Sakupen asiakaspalvelu auttaa teitä seuraavissa asioissa:
– päivittäinen tekstiilipalvelu (mm. tilauksiin ja tuotteisiin liittyvät kysymykset, yleinen opastus,
mahdolliset ongelmatilanteet ja reklamaatiot, kuljetus ja logistiikka, laskutus, tilausportaalin
tunnukset, löytötavarat)
Asiakaspalvelun yhteystiedot
Sakupe Oy asiakaspalvelu
p. 09 231 219 81
asiakaspalvelu.jyvaskyla@sakupe.fi
Terhi Ruohomäki, asiakkuusvastaava
p. 044 471 7110
terhi.ruohomaki@sakupe.fi